Leveransvillkor

När du handlar hos oss på Zebrahbg.se ingår alltid moms i det angivna priset. Vi levererar alla produkter och tillbehör inom Sverige i samarbete med speditörer som DHL och Posten. Notera att vi, förutom till Gotland, inte garanterat kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

Speditorer

Leveranstiden är normalt ca 1–4 arbetsdagar. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. I undantagsfall kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om det uppstått ett fel hos någon av våra speditörer, i så fall meddelar vi dig och ser till att leverera din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via mail. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via mail. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. 

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Frakt 

Våra produkter levereras vanligtvis med hjälp av DHL till ditt närmaste Postombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen av produkterna.

Alla ordrar vi skickar med DHL kan du spåra på DHLs hemsida med hjälp av det spårningsnummer du får i din leveransbekräftelse. Spåra din försändelse på här.

Ej uthämtad order

Din order ligger normalt hos ditt utlämningsställe i max 13 dagar. Om du inte hämtar ut ditt paket i tid så kan en avgift för retur för ej uthämtat paket debiteras dig.

Ditt närmaste ombud

DHL har ca 1.500 ombud runt om i landet och finns ofta i en affär, bensinstation eller kiosk nära dig. Ditt närmaste DHL Service Point kan du hitta här.

Hämta själv i butik

Du är alltid varmt välkommen att beställa på vår webb för att sedan hämta ditt paket i vår butik när det passar dig. I så fall väljer du Hämta själv som leveranssätt i kassan. 
När du väljer Hämta själv i butik betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshopens kassa. Efter att din order har tagits emot packas produkterna och ditt paket lämnas ut i butik. Observera att vi skickar ett e-postmeddelande samt ett SMS till dig så fort produkterna är redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Observera att ordern återgår om den ej hämtats upp 7 dagar efter du mottagit första avisering. Vår butik (på Kullagatan 29 i Helsingborg) har öppet vardagar mellan kl. 10.00 och 18.00 samt lördagar 10.00 till 16.00, söndagar och röda dagar är det stängt. Välkommen!