Returer & byten

Hos oss på Zebra har du alltid 14 dagars öppet köp när du handlar via vår webbshop från det att ordern har kommit fram.

Om du vill byta din vara till annan storlek, färg eller liknande så skicka tillbaka varan till oss tillsammans med bifogad och ifylld returlapp. Samma sak gäller om du vill utnyttja ångerrätten och vill retunera din vara. Varan ska naturligtvis vara oanvänd och ha kvar etiketter och liknande för att ånger- eller bytesrätten ska gälla.

Enklast bokar du din retur genom exempelvis PostNords webbtjänst Skicka Direkt som du hittar här. Fyll i nödvändig information och avsluta med att skriva ut din fraktsedel och klistra på denna på paketet. På detta sätt går det att spåra din försändelse och du kan vara säker på att den når oss. Skicka ditt paket till:

 

Zebra Webbshop

Kullagatan 29

252 20 Helsingborg

 

 

Ångerrätt - enligt distansavtalslagen

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på Internet har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Tänk på att du endast kan ångra köp av plomberade förbruksvaror, som till exempel bad- eller underkläder om plomberingen är obruten. Läs mer här:  Konsumentverket om ångerrätt

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss så betalar vi tillbaka det belopp du köpte produkten för senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. 

Tänk på att spara din orderbekräftelse eller kvittens då detta är ditt köpbevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja exempelvis garantirätten.

Kontakta oss gärna för mer information.